Pozycjonowanie selektywne -polega na utworzeniu grupy zapleczowej kierującej linki modułowe, selektywne oraz referencyjne na poszczególną część fraz znajdujących się na stronie. Pozycjonowanie tą techniką polega na wspieraniu jakościowym modułów piramidowych, dobieranych w poszczególnych wariantach:
FILARYZAJCA nr 1 linki z prywatnych blogów branżowych 200 linków ze 100 precli 5000 linków z profili na forach branżowych 30000 linków ze stron WIKI
FILARYZACJA nr 2 linki z prywatnych blogów branżowych 300 linków ze 150 precli 50 linków z mocnych profili WEB2.0 7500 linków z profili na forach 35000 linków ze stron typu WIKI
FILARYZACJA nr 3 200 profili w serwisach WEB 2.0 20 blogów zapleczowych artykuł referencyjny z unikalną składnią i 2 linkami referencyjnymi 150 precli z artykułem 1500 linków z profili na forach i typu Social Bookmarks 6000 linków na 3000 stronach WIKI
Pozycjonowanie agresywne - polegające na pozycjonowaniu systemem linków referencyjnych do momentu uzyskania stosownego efektu TOP10, w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie takie jest droższe od pozycjonowania selektywnego, bo przerzuca odpowiedzialność pozycjonera na siebie w pierwszej fazie pozycjonowania (brak inwestycji Klienta w produkt). Umowa w tym przypadku jest podpisywana na min. 9 miesięcy. Techniki pozycjonowania agresywnego są różne.
Pozycjonowanie progresywne - pozycjonowanie polegające na promocji lokalnej metodą long tail. Frazy długiego ogona są zachowywane w poszczególnym brandzie jako szczególniki modułowe. Pozycjonowanie takie nadaje się do pozycjonowania lokalnego, z małą konkurencyjnością fraz.